PL EN DE
herb.png
Hel-poczatek_polski.png
Hel liderem komunikacji na Facebook'u
Środa, 29-10-2014 Opublikował/a: Żanna B. Sępińska Liczba wyświetleń: 3753
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Tegoroczne wakacje były bardzo udane dla branży turystycznej. Nie da się ukryć, że wyśmienita pogoda, która rozpieszczała nas do ostatniego dnia astronomicznego lata zachęcała do wyjazdów nad morze. Sprawdziliśmy, jak nadmorskie samorządy wykorzystały okazję do aktywnej komunikacji na Facebooku.

To już drugi w tym roku Ranking Miejscowości Nadmorskich na Facebooku tworzony wspólnie przez agencję Projekt PR oraz portal www.czasnadmorze.pl. Pierwszy, zimowy, opublikowaliśmy w styczniu 2014 r.. Już teraz widać, iż wyniki zmobilizowały niektóre samorządy do aktywniejszej komunikacji poprzez media społecznościowe.

facebook_samorzadŚrednia ilość fanów analizowanych profili wzrosła z 2489 do 3974. Największy wzrost zanotowało miasto Hel, które w stosunku do poprzedniego okresu zwiększyło liczbę fanów o prawie 200 %. Warto podkreślić, iż są to aktywni fani, którzy angażują się w publikowane z nieprzeciętną częstotliwością posty. To właśnie aktywność fanów i redaktorów sprawiły, iż Hel wysunął się na lidera komunikacji w analizowanym okresie.

Cały czas bardzo dobrze radzi sobie Klimatyczny Kołobrzeg, które profil w dalszym ciągu posiada najwięcej fanów 16 255 tj. 50 % więcej niż na koniec poprzednio analizowanego okresu. W najważniejszym kryterium, czyli ilości reakcji na posty liderami zostali kolejno: Klimatyczny Kołobrzeg, Świnoujście i Władysławowo. Warto podkreślić, że sposób komunikacji Klimatycznego Kołobrzegu nadal najbardziej odpowiada fanom, gdyż reagują oni trzykrotnie częściej niż na posty kolejnego Świnoujścia. Klimatyczny Kołobrzeg czyli oficjalny turystyczny profil miasta w dalszym ciągu wyróżnia się najciekawszą formą prowadzenia strony, która już na pierwszy rzut oka wyróżnia się estetyką oprawy graficznej. Warto dodać, iż Kołobrzeg znajdziemy w rankingu dwukrotnie, ponieważ to jeden z niewielu samorządów, które zdecydowały się na wydzieloną komunikację z mieszkańcami i turystami poprzez osobne profile.

- Analiza wykazała, że w sezonie samorządy dbają nie tylko o ofertę offline, ale komunikują ją również online. Cieszy, że media społecznościowe wchodzą do kanonu narzędzi promocyjnych. Jednak większość działań jest podejmowanych odtwórczo, jako standardowe przykłady, mało wyróżniające się i odróżniające od innych, realizowanych w pozostałych regionach Polski – Marta Szadowiak – właścicielka Projekt PR.

 - Widać, że wybrane samorządy dostrzegły potencjał promocji na Facebooku, jednak w dalszym ciągu brakuje zaplanowanych akcji angażujących turystów jako ambasadorów i promotorów nadmorskich miejscowości – dodaje Wojciech Kreft z portalu www.czasnadmorze.pl

Kryteria i zakres oceny:W okresie 8 czerwca – 8 września przeanalizowaliśmy ponownie 17 profili nadmorskich samorządów i poddaliśmy ich ocenie ilościowej w wybranych kategoriach: ilość fanów, procentowy przyrost ilości fanów, ilość postów i najważniejsze – ilość reakcji na publikowane posty. Ostatnią kategorię punktowaliśmy podwójnie. Należy pamiętać, iż ranking ogranicza się wyłącznie do danych ilościowych, gdzie poszczególne oceny przyznawane są za aktywność redaktorów profili jak i aktywności ich odbiorców. Ranking nie uwzględnia subiektywnej oceny jakości komunikacji, jednak zgromadzone w nim dane są doskonałą podstawą do porównania aktywności poszczególnych samorządów.

źródło Czasnadmorze.pl, paź 01, 2014

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
g+.png
yo.jpg
newsletter-left.jpg
spacer-left.jpg
kamery-left.jpg
pogoda-left.jpg
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
1
2
3
4
5
6